Pagerank Google

 Google PageRank – jest to metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym pewnej określonej wartości liczbowej, która oznacza ich jakość.

Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez wyszukiwarkę internetową Google. Opracowany został przez założycieli firmy Google Larry’ego Page’a i Sergeya Brina w 1998 roku. Nazwa algorytmu pochodzi nie od angielskiego wyrazu określającego stronę – ang. page, lecz od nazwiska twórcy, czyli Larry’ego Page’a. Wynik PageRank pokazywany jest jako jedna z opcji dostępnych w pasku narzędziowym Google, sprawdzać można go również w wielu serwisach niezależnych.

Na wartość tego współczynnika wpływa wiele więcej lub mniej znaczących czynników np. wiek domeny, odpowiedni kod strony, metaznaczniki choć ostatnio coraz mniej, linki do naszej strony z innych stron wyższym Pagerank, częstotliwość pojawiania nowych treści lub ich aktualizacji na stronie, tagi ilość i częstotliwość odwiedzin na stronie i wiele innych. wzór algorytmu i wszystkie czynniki składowe nie są znane. Praktycy zauważają że co pewien czas pewne kryteria wpływają więcej na ten współczynnik.
Co daje nam to że dana strona ma wyższy współczynnik Google? Pozycja takiej strony na liście wyszukiwarki Google jest nieco bardziej stabilna. Mamy także większe szanse by dodać naszą stronę do katalogów z odpowiednio wysokim rankingiem Google. Dodawanie opisu (opis nie może być kopią treści naszej strony) i linku do naszej strony w odpowiednich katalogach, może podnieść wartość naszej strony w indeksowaniu wyszukiwarki Google.

Dodaj komentarz